Τρίτη 6 Αυγούστου 2013

Στο -0,7% βούλιαξε ο πληθωρισμός τον Ιούλιο

Στο -0,7% βούλιαξε ο πληθωρισμός τον Ιούλιο


Οι αποπληθωριστικές πιέσεις ενισχύθηκαν και τον Ιούλιο, με τον δείκτη τιμών καταναλωτή να υποχωρεί κατά 0,7% έναντι πτώσης 0,4% τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε την Τρίτη η ΕΛΣΤΑΤ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε μηνιαία βάση, δηλαδή έναντι του Ιουνίου, ο πληθωρισμός μειώθηκε κατά 1,7%.

Οι τιμές των τροφίμων, πάντως, εξακολουθούν να «αντιστέκονται» στην πτώση τιμών.

Αναλυτικά, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ:

Από τη σύγκριση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή του µηνός Ιουλίου 2013, προς τον αντίστοιχο ∆είκτη του Ιουλίου 2012, προκύπτει µείωση 0,7%, έναντι αύξησης 1,3%, που σηµειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011.

Ο Γενικός ∆είκτης κατά το µήνα Ιούλιο 2013, σε σύγκριση µε τον Ιούνιο 2013, παρουσίασε µείωση 1,7%, έναντι µείωσης 1,4% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Ο µέσος ∆είκτης του δωδεκαµήνου Αυγούστου 2012 - Ιουλίου 2013, σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου Αυγούστου 2011 - Ιουλίου 2012, παρουσίασε αύξηση 0,3%, έναντι αύξησης 2,1%, που σηµειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούµενα δωδεκάµηνα.

Η µείωση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή, κατά 1,7% το µήνα Ιούλιο 2013, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη  του Ιουνίου 2013, προήλθε από τις ακόλουθες µεταβολές:

1) Από τις µειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,3% της οµάδας ∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών στα φρούτα νωπά και λαχανικά νωπά. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα ψάρια νωπά.
β) Κατά 13,6% της οµάδας Ένδυση και υπόδηση, λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
γ) Κατά 0,1% της οµάδας Στέγαση, λόγω µείωσης, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών.
δ) Κατά 3,4% της οµάδας ∆ιαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
ε) Κατά 0,2% της οµάδας Υγεία, λόγω µείωσης, κυρίως, των ιατρικών υπηρεσιών.
στ) Κατά 1,2% της οµάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων στα είδη ταξιδίου και λοιπά προσωπικά είδη, καθώς και λόγω µείωσης των τιµών των ειδών ατοµικής φροντίδας.

2) Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,5% της οµάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιµών στα καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη).
β) Κατά 0,1% της οµάδας Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιµών των ξενοδοχείων.

Η µείωση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή, κατά 0,7% το µήνα Ιούλιο 2013, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Ιουλίου 2012, προήλθε από τις ακόλουθες µεταβολές:

1) Από τις µειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 5,1% της οµάδας ∆ιαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών στα έπιπλα-καλύµµατα δαπέδου, είδη κλινοστρωµνής-λευκά είδη, οικιακές συσκευές, υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, οικιακές υπηρεσίες.
β) Κατά 3,5% της οµάδας Υγεία, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των φαρµάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
γ) Κατά 1,5% της οµάδας Μεταφορές, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των αυτοκινήτων και των καυσίµων αυτοκινήτου (βενζίνης). Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών των εισιτηρίων αεροπλάνων.
δ) Κατά 4,3% της οµάδας Επικοινωνίες, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
ε) Κατά 3% της οµάδας Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών του οπτικοακουστικού εξοπλισµού-υπολογιστών, των υπηρεσιών αναψυχής και των βιβλίων.
στ) Κατά 4% της οµάδας Εκπαίδευση, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων, ΙΕΚ και µεταπτυχιακών σπουδών.
ζ) Κατά 1,5% της οµάδας Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα ξενοδοχεία.
η) Κατά 5,4% της οµάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των κουρείων-κοµµωτηρίων-ειδών ατοµικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων µεταφορών.

2) Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,8% της οµάδας ∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιµών στα λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά, πατάτες νωπές, κρέατα γενικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στα δηµητριακά και παρασκευάσµατα, χυµούς φρούτων.
β) Κατά 2,6% της οµάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιµών των τσιγάρων.
γ) Κατά 0,1% της οµάδας Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 6,7% της οµάδας Στέγαση λόγω αύξησης, κυρίως, των τιµών του πετρελαίου θέρµανσης και του ηλεκτρισµού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στα ενοίκια κατοικιών και στιςυπηρεσίες επισκευής και συντήρησης κατοικίας.
Newsroom ΔΟΛ

Σχόλιο foroline

Επεξήγηση της έννοιας "Αποπληθωρισμός"


Αποπληθωρισμός

Ο αποπληθωρισμός, σε αντιδιαστολή προς τον πληθωρισμό, αναφέρεται στην πτώση του γενικού επιπέδου τιμών επί μεγάλο χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα να επηρεάζεται μεγάλη σειρά αγαθών και υπηρεσιών. Σημαντικό χαρακτηριστικό του αποπληθωρισμού είναι ο αυτο-διαιωνιζόμενος χαρακτήρας του: η προσδοκία ότι οι τιμές πρόκειται να πέσουν οδηγεί τα νοικοκυριά σε αναβολή των αποφάσεών τους να καταναλώσουν και τις επιχειρήσεις σε καθυστέρηση των επενδύσεών τους. Αυτό με τη σειρά του μειώνει την τρέχουσα ζήτηση, εξαναγκάζοντας τους παραγωγούς και τους φορείς παροχής των υπηρεσιών να ρίξουν τις τιμές τους ακόμη περισσότερο. Αυτός ο φαύλος κύκλος οδηγεί στην αυτοεντεινόμενη επιβράδυνση ολόκληρης της οικονομίας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου