Κυριακή, 12 Ιανουαρίου 2014

Στις 3.000 ευρώ το μέσο ετήσιο κόστος χρήσης ΙΧ


Στις 3.000 ευρώ ανέρχεται κατά μέσο όρο το κόστος χρήσης ενός μεσαίου αυτοκινήτου ΙΧ στην Ελλάδα, από τα οποία περίπου το 1/3 καταλήγει στα δημόσια Ταμεία μέσω των φόρων και των τελών. Ο υπολογισμός.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα της Κυριακής», σήμερα στα ράφια των εφοριών «αραχνιάζουν» 767.000 πινακίδες ΙΧ αυτοκινήτων, εκ των οποίων περισσότερες από 200.000 επεστράφησαν τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ, ο βασικότερος λόγος για τον οποίο οι πολίτες καταθέτουν πινακίδες είναι γιατί δεν μπορούν να αντέξουν το βάρος των τελών κυκλοφορίας, αλλά και τα άλλα έξοδα που ακολουθούν ετησίως ένα αυτοκίνητο, όπως είναι π.χ. τα ασφάλιστρα, τα καύσιμα, τα σέρβις, τα διόδια κτλ.
Το ετήσιο κόστος
Το ετήσιο κόστος ενός μέσου αυτοκινήτου διαμορφώνεται κατά μέσο όρο στις 3.000 ευρώ, ως εξής:
  • Τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται κατά μέσον όρο σε 200 ευρώ
  • Τα ετήσια ασφάλιστρα κυμαίνονται περίπου στα 500 ευρώ
  • Οι βενζίνες που καταναλώνονται σε ετήσια βάση είναι αξίας 1.500 -2.000 ευρώ
  • Μέσο σέρβις 200 - 400 ευρώ αλλά και ετήσια διόδια περίπου 300 ευρώ
Από το ποσό αυτό το κράτος μπορεί να εισπράξει τουλάχιστον το 1/3, δηλαδή από 800 ως 1.065 ευρώ ανά ΙΧ.
Κατάθεση πινακίδων
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, τα 200.000 και πλέον ΙΧ που βγήκαν από την κυκλοφορία από το 2009 ως το τέλος του 2013 βρίσκονται (σ.σ.: ή πρέπει να είναι) ακινητοποιημένα στα γκαράζ, ενώ για τα παλαιότερα θεωρούν ότι είναι παρατημένα σε δρόμους, μάντρες, οικόπεδα εφόσον αυτά δεν έχουν αποσυρθεί και διαγραφεί οριστικά.
Μόνο το 2013 επεστράφησαν περίπου 70.000 πινακίδες στις ΔΟΥ όλης της χώρας. Μόλις ένας φορολογούμενος καταθέσει πινακίδες, από την ελληνική οικονομία και τα έσοδα του κράτους αφαιρούνται αυτόματα κατά μέσον όρο 2.700 ευρώ ως 3.400 ευρώ.
Από αυτό το ποσό το κράτος εισπράττει φόρο και τέλη περίπου το 1/3, δηλαδή κατά μέσον όρο 1.000 ευρώ. Στην Ελλάδα κυκλοφορούν συνολικά 5.500.000 ΙΧ, μοτοσικλέτες και επαγγελματικά αυτοκίνητα από τα οποία το υπουργείο Οικονομικών εισέπραξε 1,081 δισ. ευρώ για τέλη κυκλοφορίας για το 2014.
Ωστόσο 95.000 ιδιοκτήτες χρωστούν ακόμη τα τέλη κυκλοφορίας του περασμένου έτους ενώ για το 2014 δεν έχουν πληρώσει ακόμη περίπου 200.000 ιδιοκτήτες ΙΧ και άλλων οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους.

http://www.moneyonline.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου