Τρίτη 10 Απριλίου 2012

Από 1η Ιουνίου στις τράπεζες η καταβολή αποδοχών και εισφορών στο ΙΚΑ




Από την 1η Ιουνίου και όχι από την 1η Μαΐου, θα εφαρμοστεί τελικά η ταυτόχρονη πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών αμοιβών και φόρων μέσω των τραπεζών και ΕΛΤΑ, σύμφωνα με προσθήκες και αλλαγές στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Εργασίας που συζητείται στη Βουλή. Οι αλλαγές και οι προσθήκες αφορούν επίσης τη δυνατότητα έκπτωσης στις ασφαλιστικές εισφορές για συνεπείς εργοδότες, τη δυνατότητα της διοίκησης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να αποφασίζει συγχώνευση ή αναστολή λειτουργίας οργανικών μονάδων του.
Όσον αφορά τις εκπτώσεις εργοδοτικών εισφορών στους συνεπείς, αυτές συσχετίζονται με την πορεία εσόδων του ΙΚΑ. Προβλέπεται η δυνατότητα, με απόφαση της διοίκησης του υπουργείου Εργασία και του ΙΚΑ, να δίνεται έκπτωση στις αναλογούσες εργοδοτικές εισφορές σε περίπτωση αύξησης των εσόδων του Ιδρύματος από ασφαλιστικές εισφορές σε σχέση με τις προϋπολογιζόμενες. Αυτό καθορίζεται βάσει έκθεσης οικονομικών αποτελεσμάτων από τη διοίκηση του ΙΚΑ σε τετραμηνιαία βάση. Ακόμη, με άλλες προσθήκες που προέκυψαν από τις παρατηρήσεις της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής της Βουλής, αλλάζει η πρόβλεψη για έκπτωση 5% επί των ασφαλιστικών εισφορών για όσους επιχειρηματίες είναι συνεπείς στην καταβολή τους για τρεις συνεχόμενους μήνες και είναι ασφαλιστικά ενήμεροι. Οι μήνες αυξάνονται πλέον σε 4, ενώ το ποσοστό της έκπτωσης θα ορίζεται ανάλογα με τα έσοδα του ΙΚΑ, από τον εκάστοτε υπουργό Εργασίας και τη Διοίκηση του Ιδρύματος.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου